vrijdag 8 december 2017

Een bastaard?


Voor de derde keer weer niks. Vanochtend zag ik geen gans door de vele sneeuwbuien, vanmiddag in het zonnetje genoeg ganzen, weer zo'n 2000, in m'n achtertuin, maar geen halsring. Ra,ra hoe kan dat? Ik heb wel vaker een slechte start gehad aan het begin van het seizoen, maar het is nu helemaal erg. Mij valt op dat er veel Grauwe Ganzen zijn die in groepen voorkomen en niet zo verspreid tussen de Kollen zitten als in andere jaren.
Ik kreeg een paartje in de telescoop waarbij ik de linker gans niet kon thuisbrengen. Er zit naar mijn idee wat van een Brandgans in, van een Grote Kanadese Gans en misschien ook wat van een Rotgans. Ganzendeskundige Jan Kramer heb ik om zijn mening gevraagd.
De andere gans is een Kolgans. Toch was het duidelijk een paartje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten