maandag 6 november 2017

Klein Rondje Ronde Venen

Het bloed kruipt.........  Voorlopig kruipt het bij mij in de polder nog niet op eigen gelegenheid, ik word gereden door mijn particulier chauffeuse, mijn wettige echtgenote. Dapper nam ze de in haar ogen  smalste weggetjes , ze is meer een A2 type.
Ik was nieuwsgierig naar de aanwezigheid van Kollen, Grauwen en Brandjes. Dat viel tegen vanochtend op een klein rondje Ronde Venen. We keken in polder Groot Mijdrecht en polder De Derde Bedijking. Grote armoe. Waar zitten die beesten? Alleen aan het begin van de Westerlandweg nabij De Hoef zaten er een honderd Grauwe Ganzen op een maisveld. Geen Kolgans gehoord en gezien. Op Waarneming.nl worden ook nauwelijks Kollen in onze omgeving gemeld. Kees Janmaat had er vorige week een paar honderd aan het eind van de Hoofdweg. Landelijk gezien loopt het nog niet storm.
Dat rondje viel dus tegen. Toch heb ik weer het gras geroken en gezien.
Als troost een kopfoto van opvliegende Kolganzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten