woensdag 23 augustus 2017

Weer in de polder, direkt een nieuwe soort.

We zijn  terug in de polder, voor hoe lang weten we niet. Als het weer goed blijft willen we nog wat weken naar de Wadden. Maar nu even een onderbreking om het gras te maaien, de heg te knippen , de foto's te verwerken en eindelijk weer een weblogje te schrijven. Mijn laptop had op onze camping in het Noord-Oostbrabantse, langs de Maas, geen Wifi-verbinding, ik zal wel weer wat verkeerds hebben gedaan, dacht ik, maar hier thuis is alles weer normaal . Ik kon direkt aan de slag.
Bij het uitladen van de sleurhut zag ik op de Vlinderstruik, die volop bloeide, dankzij m'n knippen van de uitgebloeide bloemen?,  een Kolibri-vlinder. Voor mij een nieuwe soort, 't was al jaren een wens-vlinder. Dronk inderdaad al vliegend. Nog geen half uur later hing een Kolibri-vlinder dood "in de touwen" aan de schuurdeur. Helemaal verward in een oud web. Zou het dezelfde zijn ?Vandaar een makkelijke foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten