dinsdag 27 juni 2017

Muizenoortje


Na enkele dagen met tropische temperaturen, dus te warm om te werken, en enkele regendagen, dus te nat om te werken, dan toch eindelijk dagen met een redelijke prettige temperatuur. Dus aan het werk. Dat betekent bij mij wandelen, fietsen, struinen, sneupen, fotograferen in, door en van  de natuur. We waren even thuis en ik zag dat de Vlinderstruik bloeit, jammer dat we elders zijn. Maar elders zie je weer een andere flora en fauna. Zo zie ik vanuit de caravan twee Roodborsten hun jongkies voeren. Ik weet waar het nestje zit, op de grond tussen de Bosbessen, maar ga het dakje van het nest niet optillen, ze zouden eens verstoord kunnen worden. Op al jaren dezelfde plekken staan de Muizenoortjes, zie foto. Een schitterend plantje , met  geel samengestelde bloempjes ( Composiet) en behaarde blaadjes.In de kruidengeneeskunde werd (wordt?) wordt het plantje gebruikt tegen nierstenen, oedeem, reumatische aandoeningen en vermoeidheid. Dus innemen ( hoe weet ik niet) het is vast ergens goed voor.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten