donderdag 1 december 2016

Ganzen in een Klein Rondje Ronde Venen


Waar zitten de Kolganzen? Vanochtend maar weer eens een klein Rondje Ronde Venen. Ik ben niet in de Bovenlanden, de Gagel en Demmerik geweest. In de wel bezochte polders zaten zoveel ganzen dat ik  niet aan de genoemde polders toe kwam. Na een paar uur onderweg stop ik, ik wil ook thuis zijn om samen  koffie te drinken.
In mijn "achtertuin", polder Derde Bedijking, zaten een paar duizend, helaas te ver weg en verkeerd t.o.v. de richting van de zon, die  nu en dan scheen. In polder Groot Mijdrecht zaten ze, 5. - 6.000 net als eergister, vooral langs de Waverdijk. Maar weer dat zonlicht! Een klein stukje dijk liep zodanig dat eventuele halsringen wel af te lezen waren, maar dat duurde niet lang. Het trok helemaal dicht en het begon te motregenen. Resultaat: geen halsring. Op de foto is te zien dat de ganzen honger hadden en dan zijn halsringen moeilijker te vinden, vooral al ze met de kont naar je toe staan.

ZATERDAG A.S. HOUDT DE IVN-VOGELWERKGROEP EEN GANZENEKSKURSIE. VERTREK 8.30 VANAF DE PARKEERPLAATS BIJ DE NIEUWE BEGRAAFPLAATS LANGS DE ENSCHEDEWEG, WILNIS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten