zaterdag 16 januari 2016

Tuinvogeltelling 2016


Vanmorgen had ik in de polder moeten zijn om de Midwintertelling van de watervogels te doen, maar de buien waren me te fel en te talrijk zodat ik tijd had om de Tuinvogeltelling te doen. Met het raam open telt het niet zo prettig in de regen en door de waas van de regen mis je vogels. Er komen enkele mooie zonnige dagen aan, dus zal het dan wèl lukken.
Ik had  enkele weken gevoerd, waardoor er een vaste groep vogels 's morgens  zat te wachten. Ook het Vinkje, met de hangende vleugel, dat al enkele maanden op bezoek komt. Er waren trouwens veel Vinken.  Ik denk dat ze door de kou in het noorden naar hier verdreven zijn.

Resultaten: 12 Vinken; 2 Turkse Tortels; 1 Houtduif; 1 Winterkoning; 3 Eksters; 4 Kauwen; 2 Ringmussen; 1 Koolmees; 2 Pimpelmezen; 1 Merel; 1 Roodborst.

Goed weekeinde en als je nog moet: Tel ze.

        

Geen opmerkingen:

Een reactie posten