dinsdag 23 juni 2015

Naaktslakken aan het ontbijt.


Eindelijk weer eens een ochtendwandeling kunnen doen, nu we het klussen op een laag pitje hebben gezet . Voorlopig genoeg gezaagd, geverfd, geschuurd, etc. In  een regenachtige nacht komen de Naaktslakken altijd tevoorschijn om wegen en  fietspaden over te steken, op zoek naar voedsel. Overal lees je dat het Herbivoren zijn maar zo langzamerhand weet ik wel beter. Platgereden slakken behoren tot hun favoriete maaltijd. Ik zag onderweg een platte, dode kikker die, op de rug liggend, opgepeuzeld werd door een stel Naaktslakken. Helaas had ik geen camera bij me. "Straks even de schranspartij fotograferen", dacht ik. Maar een leerling van de nabijgelegen basisschool was me waarschijnlijk voor door de kikker in de berm  te schoppen. Weg slakken. Dan maar even op het fietspad kijken. Er werd nog volop ontbeten Zie foto.Het zijn dus ook aaseters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten