maandag 26 januari 2015

Keutels 4


Zo'n plek onder een boom verraadt een slaapplaats in de boom. Meerdere nachten is hier geslapen want er liggen van een paar dagen keutels. Van een paartje. Op een tak zitten ze vlak naast elkaar en slapen. Meestal hebben Turkse Tortels een dergelijke roestplaats. Op een vroege ochtend in het ochtendgloren kreeg ik gelijk, ik zag ze zitten. Het was nog te donker om weg te vliegen, maar leuk vonden ze het niet, die man daar beneden. In dezelfde straat in Proostdij slapen ook veel Kauwen, zij zitten niet zo dicht op elkaar , vandaar dat hun uitwerpselen veel meer verspreid op straat liggen.
De laag poepjes doet me denken aan het poepplankje boven de voordeur van mijn ouderlijk huis toen ik nog kind was. Onder de dakgoot zat elk jaar een Huiszwaluwennest precies boven de deur en mijn vader had al gauw een plankje getimmerd. Het nest werd niet weggestoken zoals bij sommige buurtgenoten, toch kwamen ze elk jaar  overal in de straat terug.
Maar je rook het wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten