donderdag 11 december 2014

Rond Uit........rond uit goed!

Ik veronderstel dat de meeste bezoekers van Sneuper het blad van onze IVN-afdeling wel kennen. Zeer regelmatig op de deurmat en zeer lezenswaardig. Als je dan blaadjes van andere afdelingen ziet mag je Rond Uit wel een glossy noemen, zo mooi. Daarmee niets ten nadele van die afdelingen gezegd, de blaadjes daar worden met evenveel liefde gemaakt. Maar het oog wil ook wat en dat oog krijgt wat het wil. Kleurrijke foto's. De tekst bestaat uit perfect Nederlands, daar zorgt de hoofdredacteur wel voor.
Lia beschrijft de interessante maar natte excursie op Nieuwkoop. Ik ben nieuwsgierig naar het recept van de aardperensoep met witte wijn van Elza, een leuk artikel over bomen in de winter van Marianne en Marian ( overigens denk ik dat  het chlorofyl uit de bladeren, dat de bomen 's winters opslaan in de takken en de stam , niet direct een voedingsstof is maar meer een bouwstof). Dan een verslag over de Veenmollen in Uithoorn. Wat een activiteit. Ik vind het nog steeds jammer dat de Veenmollen in De Ronde Venen ter ziele zijn. Geen broedhoop maar een broeihoop voor Ringslangen. Joop is er mee bezig in Vinkeveen, leuk experiment. Ik zou dat wel eens willen zien. Joris beschrijft een aantal spinnen die ik nog nooit gezien heb. Toch eens beter opletten. Buitenlandse spinnen hoeven wat mij betreft er niet bij. In het Groene Hart spint het genoeg. Kreeft uit de polder bij Maarssen smaakt lekker, maar wie schrijft eens een artikeltje over onze Amerikaanse Kreeften. En dan bedoel ik die uit Polder Demmerik/Donkereind . Zitten ze ook in de Bedijkingen?
Sorry Bert, de groene kleur op de foto is wat flets uitgevallen, in werkelijkheid is Rond Uit groener dan groen.
Krijg je het blad niet in de bus ? Als donateur krijg je het ook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten