dinsdag 2 december 2014

Keutel 2

Op 12 november schreef ik over een witte vogelflats, die alleen maar uit urine bestond. Deze groene, tegen m'n tuindeur aan gekwakt, bestaat voornamelijk uit groene plantenvezels. Alleen in de streep van boven zitten wat witte urinesporen, de rest is gras dat waarschijnlijk een paar uur eerder  genuttigd is in een nabij gelegen weiland en tijdens de vlucht is geloosd.  Of de flats is van een gans of van een eend, een Smient bijvoorbeeld, is niet vast te stellen, maar op deze manier worden de virussen dus ook verspreid. Gelukkig heb ik geen kippen en ben niet door de flats gelopen, duidelijk is dat niet alleen boeren en andere buitengebiedbewoners last hebben van vogelpoepjes.  Ook een  rijtjeshuisbewoner zoals ik, kan zonder het te weten, onderdeel zijn van de virushype. Ik zal voortaan, na een wandeling,  m'n schoenzolen nog beter inspecteren, maar een platte hondenkeutel vind ik minstens zo erg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten